Media Literacy: How Do False News Work and affect us? This video is part of “Media Lab For Bridging Cross Border Gaps” program, co-funded by the Erasmus+ Program of the European Union.
Ο σκοπός αυτού του βίντεο είναι να ευαισθητοποιήσει το ευρύ κοινό και τους νέους ειδικά, για τις προκλήσεις που θέτουν οι νέες τεχνολογίες όσον αφορά την παραπληροφόρηση, τις ψευδείς ειδήσεις και, συνεπώς, την αναγκαιότητα του γραμματισμού στα μέσα ενημέρωσης.
Πώς να το χρησιμοποιήσετε για εκπαιδευτικούς σκοπούς
Αυτό το βίντεο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εισαγωγή σε μαθήματα γραμματισμού στα μέσα ενημέρωσης, για να προσελκύσει την προσοχή των μαθητών. Απευθύνεται σε προχωρημένους μαθητές, οι οποίοι έχουν ήδη κάποια γνώση της κριτικής σκέψης και κατανοούν τις προκλήσεις των νέων τεχνολογιών, καθώς και στους αρχάριους. Είναι ένα αυτόνομο οπτικό μήνυμα που μπορεί επίσης να απευθυνθεί σε οικογένειες για την ευαισθητοποίησή τους σχετικά με το θέμα.
Θέματα συζήτησης
Αλφαβητισμός στα μέσα ενημέρωσης, κριτική σκέψη, πληροφόρηση, παραπληροφόρηση, διασταύρωση πηγών, κοινωνικά μέσα.
Ερωτήσεις προβληματισμού (τι ήταν σημαντικό σε αυτό το βίντεο; Τι έχω μάθει; κ.λπ.)
Τι είναι τα μέσα; Πόσο ακριβής μπορεί να είναι η πληροφορία στα μέσα; Γιατί υπάρχουν ακόμη ψευδείς ειδήσεις; Γιατί είναι ένα κρίσιμο ζήτημα να μάθουμε πώς να τα μειώσουμε και να αποδυναμώσουμε την ανταπόκρισή τους σε όλους μας; Πώς μπορούμε να αμφισβητούμε και να σκεφτόμαστε κριτικά τις πληροφορίες που λαμβάνουμε μέσω των μέσων ενημέρωσης; Τι πρέπει να μάθουμε για να καταπολεμήσουμε τις ψευδείς ειδήσεις;