Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, ένας σύλλογος που έφερε την ονομασία «Vityaz» (ιππότης), χρηματοδοτήθηκε από τη «Σοβιετική Εταιρεία για την Προστασία των Ιστορικών και Πολιτιστικών Μνημείων», με μία από τις κυριότερες αποστολές του την προετοιμασία για τους εορτασμούς της 600ης επετείου από τη μάχη του Kulikovo (πρόκειται για τη σύγκρουση μεταξύ των Ρώσων και των Μογγόλων της «Χρυσής Ορδής», η οποία έλαβε χώρα στις 8 Σεπτεμβρίου 1380 κοντά στον ποταμό Ντον και έληξε με νίκη των πρώτων). Τα μέλη του άτυπου αυτού συλλόγου ήταν κυρίως ερασιτέχνες ιστορικοί και βιβλιόφιλοι, δραστήριοι σε ζητήματα πολιτικής, οικονομικής και πολιτιστικής φύσης, τα οποία προβλημάτιζαν την κοινωνία. Ανάμεσά τους ξεχώριζαν ο συνταγματάρχης A. Lebedev, o ιστορικός S. Malyshev και ο καλλιτέχνης Ilya Glazunov. Aνάλογοι σύλλογοι ιδρύθηκαν σε αρκετές περιοχές της Ένωσης Σοβιετικών Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών και ύστερα από μια χαλαρή σύνδεση μεταξύ τους ενοποιήθηκαν, υιοθετώντας την ονομασία «Pamyat» (που στα ρωσικά σημαίνει «μνήμη»).

Οι πρώτες ενέργειες
Έχοντας διαφορές στους μεταξύ τους προβληματισμούς για την πορεία της κοινωνίας, οι σύλλογοι αυτοί διασπάστηκαν στις αρχές Οκτωβρίου του 1985, ύστερα από μια περιπετειώδη εσωτερική επικοινωνία που δεν είχε θετική κατάληξη. Κατόπιν αυτού, οι νέες ομάδες που σχηματίστηκαν προσπάθησαν να οικειοποιηθούν προς όφελός τους την ονομασία «Pamyat». Mία από αυτές, με την σύνθετη επωνυμία «NPF Pamyat» από το φθινόπωρο του 1987, επικέντρωσε τις δραστηριότητές της στα μέσα μαζικής ενημέρωσης (NPF είναι τα αρχικά της φράσης «Εθνικό Πατριωτικό Μέτωπο»). Αρχικά, ηχογραφούσαν και διακινούσαν κασέτες από τις συναντήσεις και τις διαλέξεις τους, οι οποίες περιείχαν αντισημιτικό υλικό. Στο ενεργητικό της έχει και μια παράνομη διαδήλωση στο κέντρο της Μόσχας, που απαιτούσε τον τερματισμό της κατασκευής ενός μνημείου για τους νεκρούς του Μεγάλου Πατριωτικού Πολέμου στον λόφο Poklonnaya. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια δίωρη συνάντηση με τον Boris Yeltsin, τότε Πρώτο Γραμματέα της Επιτροπής Πόλης της Μόσχας του Κομμουνιστικού Κόμματος της Σοβιετικής Ένωσης.

Στόχοι
Με «πρώτο βιολί» τον εργαζόμενο στο studio του Glazunov Dmitri Vasilyev και σημαντικότερο στέλεχος τον A. Andreyev, σύντομα μετατράπηκε σε μια υπερεθνικιστική οργάνωση που συστηνόταν ως «Λαϊκό Εθνικό Πατριωτικό Ορθόδοξο Χριστιανικό Κίνημα». Σκοπός της ομάδας αυτής ήταν η προστασία και διατήρηση του ρωσικού πολιτισμού, ενώ ο χαρακτήρας της ήταν βαθιά σωβινιστικός και αντισημιτικός. Φιλοδοξούσε να οδηγήσει τον λαό της Ρωσίας στην πνευματική και εθνική αναγέννηση, με βάση τρεις αξίες: Πνευματικότητα, εθνικός χαρακτήρας, ορθοδοξία. Πριν τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης, η ομάδα κατέληξε να ακολουθεί φιλομοναρχικές θέσεις.

Ιδεολογία
Μια συνομωσία μασόνων και σιωνιστών βρίσκεται σε εξέλιξη και στρέφεται κατά της Ρωσίας. Η συνομωσία αυτή είναι η κύρια αιτία της αποσύνθεσης της οικονομίας, του αλκοολισμού, της κρίσης της οικολογίας και της αποεθνικοποίησης του ρώσικου πολιτισμού. Με λίγα λόγια, είναι η αιτία της δυστυχίας του λαού των Ρώσων. Οι σιωνιστές είναι οι υπεύθυνοι των επαναστάσεων του 1905 και του 1917, όπως και του εμφυλίου πολέμου που ακολούθησε. Είναι επίσης και οι υπαίτιοι για την προσωπολατρεία του αιμοσταγούς δικτάτορα Joseph Stalin. Στη σύγχρονη εποχή διείσδυσαν στον σοβιετικό μηχανισμό, υπηρετώντας την υποταγή του στο εβραϊκό κεφάλαιο. Στην ουσία, η κυβέρνηση της χώρας ήταν «σιωνιστική κυβέρνηση κατοχής». Ένας από τους ιδρυτές της Pamyat, ο Valeriy Yemelyanov, προσπάθησε να συγχωνεύσει τον θρησκευτικό νεοπαγανισμό με τον ρωσικό εθνοτικό νεοναζισμό. Είναι επίσης ο συγγραφέας του βιβλίου «Αποδιοργάνωση».

Η NPF Pamyat τη δεκαετία του ’90
Το 1991 η οργάνωση ξεκίνησε την έκδοση μιας εφημερίδας με τιράζ 100.000 φύλων, ενώ απέκτησε και ραδιοφωνικό σταθμό. Η NPF Pamyat τόνιζε πως η ιδεολογία της δεν ήταν αντισημιτική αλλά μόνο αντισιωνιστική, καθώς η ρωσική νομοθεσία τιμωρούσε την παρακίνηση σε εθνοτικές διαμάχες και την ρητορική μίσους. Δύο χρόνια αργότερα, ένα περιφερειακό δικαστήριο της Μόσχας αποφάνθηκε ότι τα Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών ήταν πλαστά, επικρίνοντας την οργάνωση για τη δημοσιοποίηση αυτών των εγγράφων στην εφημερίδα της (ήταν η δεύτερη φορά που τα Πρωτόκολλα της Σιών καταρρίφθηκαν σε ρωσικό δικαστήριο. Η πρώτη φορά ήταν στα τέλη του πρώτου παγκοσμίου πολέμου, με τον εκδότη τους να κατηγορείται για πλαστογραφία). Στη διάρκεια της δεκαετίας του ’90 η NFP Pamyat διασπάστηκε σε άλλες ομάδες, όπως το «Εθνικό Πατριωτικό Μέτωπο» και η «Ρωσική Εθνική Ενότητα». Στα τέλη της δεκαετίας του ’90 χάθηκε από το προσκήνιο, ενώ τον Ιούλιο του 2003 ο Dmitri Vasilyev έφυγε από τον μάταιο τούτο κόσμο. Πριν αποδημήσει, είχε στείλει μια ανοικτή επιστολή στον νέο ακόμη στην εξουσία Vladimir Putin, ενώ λίγα χρόνια πριν είχε στείλει ακόμη μια στον Boris Yeltsin. Ας τις απολαύσουμε…

Η επιστολή στον Boris Yeltsin
Οι Εβραίοι που σας περιβάλλουν, δεν σας χρειάζονται πια. Θα έχετε τη μοίρα του Ναπολέοντα και του Adolf Hitler, οι οποίοι ήταν δικτάτορες που συντηρούνταν από τους σιωνιστές. Ο στόχος του διεθνούς σιωνισμού είναι η κατάληψη της εξουσίας σε ολόκληρο τον κόσμο. Για αυτό αγωνίζονται κατά των εθνικών και θρησκευτικών παραδόσεων των άλλων εθνών και αυτός είναι ο λόγος που επινόησαν τη μασονική έννοια του κοσμοπολιτισμού.

Η επιστολή στον Vladimir Putin
Είμαστε κατά του πολυκομματικού πολιτικού συστήματος. Πολλά κόμματα σημαίνουν εγωισμούς, εκβιασμούς και λοιπά. Η Ρωσία έχει τη δική της ιστορία, η οποία είναι 1.000 ετών. Δεν έχει νόημα να αντιγράψουμε τους δυτικούς θεσμούς στο σύνολό τους. Μπορεί να είναι θετικοί και αποτελεσματικοί σε μικρές ευρωπαϊκές χώρες, αλλά σε μια τόσο μεγάλη χώρα όπως η Ρωσία ένα αδύναμο, διεφθαρμένο κοινοβουλευτικό σύστημα σημαίνει αναρχία και ευνοεί την οικονομική και πολιτική κατάρρευση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Η δράση των νεοναζί στη Ρωσία: Aleksandr Barkashov

Η δράση των νεοναζί στη Ρωσία: Ρωσική Εθνική Ενότητα

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας