Η εφημερίδα Washington Post επέλεξε την πιο ακριβή τηλεοπτική ζώνη του πλανήτη -το ημίχρονο του Super Bowl στις 2 Φεβρουαρίου- για να μεταδοθεί ένα “διαφημιστικό” διάρκειας ενός λεπτού, στο οποίο εξηγείται ο ρόλος που διαδραματίζει η δημοσιογραφία στη λειτουργία της Δημοκρατίας. Τίτλος του video είναι το “Η Δημοκρατία πεθαίνει στο σκοτάδι”. H φράση Democeacy Dies in Darkness φιγουράρει εδώ και δύο χρόνια ακριβώς κάτω από το λογότυπο στο εξώφυλλο της εφημερίδας.

Στα 60 δευτερόλεπτα της διαφήμισης και με την αφήγηση του Τομ Χανκς -ο οποίος είχε ενσαρκώσει τον διευθυντή της εφημερίδας, Ben Bradlee, στην ταινία The Post- εμφανίζονται γεγονότα που καθόρισαν την ιστορία των ΗΠΑ, από τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο, στις βομβιστκές επιθέσεις της Οκλαχόμα και παλαιότερα, στην κατάκτηση της Σελήνης. “Όταν πηγαίνουμε στον πόλεμο, όταν ασκούμε τα δικαιώματά μας, όταν ανεβαίνουμε στα μεγαλύτερα ύψη, όταν θρηνούμε. Όταν οι γείτονές μας κινδυνεύουν. Όταν απειλείται το έθνος μας. Υπάρχει κάποιος που συλλέγει τα γεγονότα. Κάποιος για να σας φέρει την ιστορία. Ασχέτως του κόστους. Γιατί η γνώση μας ενδυναμώνει. Η γνώση μας βοηθά να επιλέγουμε. Η γνώση μας κρατά ελεύθερους”, αφηγείται ο Χανκς και το διαφημιστικό κλείνει με το σλόγκαν της εφημερίδας “Democracy Dies in Darkness”, (Η Δημοκρατία πεθαίνει στο σκοτάδι).

Στην διαφήμιση εμφανίζονται ο δημοσιογράφος Όστιν Τις, που αγνοείται στην Συρία από το 2012, η Μαρί Κόλβιν, που έχασε την ζωή της στην Χομς και ο Τζαμάλ Κασόγκι, που δολοφονήθηκε στο σαουδαραβικό προξενείο στην Κωνσταντινούπολη.

Η ανάπαυλα του Super Bowl

Το κόστος της διαφήμισης ξεπέρασε τα 10 εκατομμύρια δολάρια, καθώς ο δημοσιφλέστερος αγώνας αμερικανικού football της χρονιάς παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον για το κοινό, καθιστώντας την τηλεοπτική ζώνη του ημιχρόνου της πιο ακριβοπληρωμένη τηλεοπτική ζώνη.

Ο μέσος όρος τηλεθεατών ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια στις ΗΠΑ και τα 160 στον πλανήτη. Εννέα στα δέκα Super Bowl έχουν θέση στην λίστα του top 10 των τηλεοπτικών προγραμμάτων με την μεγαλύτερη τηλεθέαση στην ιστορία της αμερικανικής τηλεόρασης. Περίπου 114 εκατομμύρια Αμερικανοί παρακολούθησαν το show της Madonna στο ημίχρονο του Super Bowl XLVI το 2012, εξασφαλίζοντάς της μια θέση στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες. Τέσσερα εκατομμύρια δολάρια κοστίζει μια τηλεοπτική διαφήμιση (περίπου 134.000 το δευτερόλεπτο) στο δίκτυο FOX που έχει τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Ο διαθέσιμος διαφημιστικός χρόνος είχε πουληθεί εδώ και μήνες σε 43 εταιρείες

Embedded video

The Washington Post

Knowing helps us decide.
Knowing keeps us free.https://wapo.st/democracydiesindarkness 

Ιδιοκτήτης της ιστορικής Washinton Post είναι πλέον ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Amazon, Jeff Bezos, ο οποίος έχει βελτιώσει σημαντικά τη θέση της εφημερίδας στην αγορά, σε μία δύσκολη για τον Τύπο περίοδο. Ωστόσο, το τεράστιο κόστος της διαφήμισης προκάλεσε τις αντιδράσεις των εργαζομένων στην εφημερίδα. Ο δημοσιογράφος της Post και συγγραφέας, Νταν Ζακ, έκανε retweet ανάρτησης του Bezos με την διαφήμιση γράφοντας: “Τώρα ‘ξεπάγωσε’ τις συντάξεις μας, πλήρωσε ίσους μισθούς και ενίσχυσε τα επιδόματα μητρότητας”. Ο επίσης συντάκτης της εφημερίδας και αντιπρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων της, ανέφερε: “Ενώ είμαι περήφανος για την Post και την κληρονομιά της, αυτό φαίνεται ένα εξοργιστικό έξοδο για μία εταιρεία που: α) προσπάθησε να καταργήσει την υγειονομική ασφάλιση των part time εργαζομένων της β) μετακίνησε όλους σε πιο επισφαλείς μορφές υγειονομικής ασφάλισης”. Ο εκδότης Fred Ryan, σε σημείωμά του στους δημοσιογράφους, επιχειρώντας να εξηγήσει το τεράστιο αυτό έξοδο της επιχείρησης ανέφερε πως η εφημερίδα αισθανόταν πως ήταν “η κατάλληλη στιγμή στην κατάλληλη πλατφόρμα για να παρουσιάσει το σημαντικό αυτό μήνυμα στους τηλεθεατές στην Αμερική και παγκοσμίως”.