Οι περισσότεροι μεγάλοι ραδιοτηλεοπτικοί οργανισμοί και όμιλοι media βρίσκονται σε μια διαρκή εγρήγορση προκειμένου να θωρακιστούν τα ίδια αλλά και να θωρακίσουν τους πολίτες από τις ψευδείς ειδήσεις και τις συνέπειές τους. Από τη στιγμή που έγινε κατανοητό ότι η πρώτη συνέπεια των fake news είναι η καταβαράθρωση της αξιοπιστίας των ίδιων των Μέσων, αυτά επιχειρούν με συνέργειες, συμμαχίες και συνεργασίες, επενδύοντας εκατομμύρια δολάρια σε αυτή την προσπάθεια.
Ενας από τους μεγαλύτερους ραδιοτηλεοπτικούς οργανισμούς διεθνώς, το BBC, ανακοίνωσε τη δική του “δέσμη μέτρων” για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, στα οποία κατέληξε μετά από συνεργασία με τους κολοσσούς Google, Facebook και Twitter.
Τα νέα μέτρα περιλαμβάνουν ένα σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης για χρήση σε εκλογές ή όταν υπάρχει περιστατικό όπου απειλούνται ανθρώπινες ζωές. Η πρωτοβουλία του BBC προβλέπει μια κοινή διαδικτυακή εκστρατεία εκπαίδευσης στα μέσα ενημέρωσης, που αφορά στην ανταλλαγή εμπειριών κυρίως όσον αφορά το θέμα σημαντικών εκλογικών διαδικασιών. Επίσης θα αφορά τη διευκόλυνση της πρόσβασης στην πληροφόρηση του κοινού κατά τη διάρκεια εκλογών.
Περίπου 10 μεγάλα διεθνή μέσα ενημέρωσης, μεταξύ των οποίων το AFP (Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων), ένωσαν τις δυνάμεις τους σε αυτή την πρωτοβουλία που είχε το βρετανικό δίκτυο BBC με στόχο την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. Στο σχέδιο αυτό, το οποίο έρχεται να προστεθεί στις άλλες προσπάθειες που γίνονται για την καταπολέμηση της μάστιγας των ψευδών ειδήσεων, μετέχουν επίσης αρκετές πολύ μεγάλες εταιρείες της ψηφιακής τεχνολογίας. Το AFP αναφέρει σε ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα, 7 Σεπτεμβρίου, τη συμμετοχή του στο σχέδιο αυτό στο πλευρό της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης, των Financial Times, του δικτύου μέσων ενημέρωσης First Draft, του The Hindu, της Wall Street Journal, του CBC/Radio Canada, του Reuters και του Reuters Institute. Μεταξύ των εταίρων στο σχέδιο αυτό αναφέρονται επίσης το Facebook, η Google και η Microsoft.