Ποιος είναι ο ρόλος του συναισθήματος στο νέο τοπίο της δημοσιογραφίας; Ακολουθεί ένα απόσπασμα από το νέο δοκίμιο Social Media and Society Journal των Charlie Beckett και Mark Deuze.
Διαβάστε το πλήρες άρθρο εδώ.

Στο πλαίσιο μιας μεταβαλλόμενης κουλτούρας των μέσων ενημέρωσης, παρατηρούμε ότι, κυρίαρχο λόγο στη ζωή των ανθρώπων καταλαμβάνει η τεχνολογία καθώς και τα Μέσα. Οι άνθρωποι ζουν τις ζωές τους μέσα από τα Μέσα. Ταυτόχρονα, η δημοσιογραφία γίνεται ολοένα και πιο επισφαλές επάγγελμα. Το άμεσο μέλλον φέρνει για τους δημοσιογράφους και προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες. Οι σημερινοί επαγγελματίες των ειδήσεων πρέπει να εργαστούν σε αυτόν τον κόσμο, όπου το επάγγελμά τους αναμειγνύεται στις ψηφιακές mobile ζωές των ανθρώπων με γατάκια, ψώνια, αθλητισμό, μουσική, online dating και τα τελετουργικά ζευγαρώματος, την πορνογραφία, και -φυσικά- παιχνίδια.

Η δημοσιογραφία είναι πλέον μέρος της ζωής των ανθρώπων, ενώ αποτελεί επίσης κύριο συστατικό στις συνδέσεις μεταξύ της προσωπικής σφαίρας πληροφορίας του ατόμου με τους πληροφοριακούς χώρους των άλλων, κοντά ή πολύ μακριά. Η επαγγελματική δημοσιογραφία, σε αυτό το δικτυωμένο πλαίσιο (networked context), μας έρχεται ταυτόχρονα εξατομικευμένα, με βάση τις προσωπικές προτιμήσεις και τις αλγοριθμικές ρυθμίσεις που διέπονται από την ψηφιακή σκιά μας, μας θυμίζει, όμως ταυτόχρονα, ότι ανήκουμε στον ευρύτερο κόσμο γύρω μας.

Στο επίκεντρο όλων αυτών βρίσκεται το συναίσθημα. Το συναίσθημα οδηγεί όλο και περισσότερο τις στενές σχέσεις των ανθρώπων με την τεχνολογία, τροφοδοτεί τη σχέση μας με τα νέα και τις πληροφορίες και εμπνέει τους επαγγελματίες να συνεχίσουν την προσπάθειά τους σε έναν κλάδο που ουδόλως προσφέρει αξιόπιστη ανταμοιβή σε όποιον κάνει καλά τη δουλειά του. Το συναίσθημα εμπνέει τη σύνδεση.

2016-12-10-09-51-41

Διαβάστε ακόμα στο jaj

Καθώς η δημοσιογραφία και η κοινωνία αλλάζουν, το συναίσθημα αποκτά πολύ πιο σημαντική δυναμική στον τρόπο που παράγεται και καταναλώνεται η είδηση. Από τη στιγμή που το συναίσθημα λαμβάνει αυτή τη διάσταση, πρέπει να επαναπροσδιοριστεί η κλασική ιδέα για τον ορισμό της δημοσιογραφικής αμεροληψίας. Ας μην χρησιμοποιούμε τον όρο “αντικειμενικότητα”. Ο επαναπροσδιορισμός αυτός έχει τεράστια σημασία καθώς η δημοσιογραφία λαμβάνει ολοένα και περισσότερο χώρο στη ζωή μας, γίνεται ολοένα και πιο επιδραστική.

Διαβάστε ακόμα στο jaj

Διαβάστε ακόμα στο jaj

Υπάρχει μια πραγματική πλημμυρίδα online ειδήσεων, που, σε συνδυασμό με τα κλασικά ΜΜΕ, συνθέτουν μια θάλασσα πληροφοριών, τη μεγαλύτερη από ποτέ, παρά την κρίση που διέρχονται πολλοί κλάδοι των Media. Οι “καταναλωτές των ειδήσεων” έχουν περισσότερη πρόσβαση από ποτέ στη δημοσιογραφία. Τα νέα, οι ειδήσεις, η πληροφορία είναι παντού, συνεχώς. Αυτό σημαίνει ότι, πλέον, έχουμε ένα διαφορετικό είδος δημοσιογραφίας που παράγει ένα νέο είδος ειδήσεων, όπου όλα είναι συνδεδεμένα (networked).
(Bardoel & Deuze, 2001; Heinrich, 2011; Russell, 2011).

Πηγήlse-logo-black

Πηγή Φωτογραφίας